خانه خود را از ویروس کرونا پاک کنید

دانستنی ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

 دور کاری تعطیلی مغازه ها مراکز تجاری و مدارس فاصله اجتماعی همه عواملی هستند که سرعت گسترش ویروس کرونا را کاهش می دهند اما میکروب های عفونی می توانند به هنگام ورود اعضای خانواده یا هر فرد دیگری که حامل این میکروب ها باشد وارد خانه شما شود بنابراین در ادامه به چند نکته در خصوص امن نگه داشتن خانه از ویروس کرونا می پردازیم.

نکاتی در خصوص عاری نگه داشتن خانه از ویروس کرونا

در اینجا ده نکته ساده در خصوص طریقه تمیز نگه داشتن خانه و در نتیجه جلوگیری از ویروس کرونا آورده شده است.

۱.شستشوی مداوم دست ها

ناگفته نماند که دستان ما با لمس سطوح اطراف ما بیشترین میزان میکروب را حمل می کند بنابراین بهترین راه برای عاری نگه داشتن خانه از ویروس شستشوی مداوم دست ها پس از لمس هر سطح خارجی است به فرض مثال هنگام ورود به منزل و یا خروج از آن پس از لمس دستگیره در دست خود را بشویید باید اطمینان حاصل کنید که همه بعد از دست زدن به هر سطح داخل خانه دستان خود را بشویند.

خانه خود را از ویروس کرونا پاک کنید

۲ اجازه ندهید که کارها از کنترل شما خارج شود

هر نوع عفونت باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و شما را نسبت به ویروس کرونا حساس تر می کند با تمیز کردن مداوم خانه و جلوگیری از تلنبار شدن کارها از ورود میکروب های خطرناک جلوگیری کنید به فرض مثال فوراً پس از استفاده از ظروف آنها را بشویید و این کار را به تعویق نیندازید و لباس های شسته شده را فوراً جمع کنید و یا بلافاصله پس از تمام شدن بازی کودکانتان اسباب بازی های آنها را ضد عفونی کنید.

۳ مرتباً سطوح را ضد عفونی کنید

هر روز به مدت ۵ الی ۶ ساعت با یک ماده ضد عفونی کننده قوی سطوح خانه را ضد عفونی کنید این سطوح شامل درب ها ریموت ها کلیدهای روشنایی صندلی ها پیشخوانها میزها و هر سطح دیگری در خانه است توجه داشته باشید که بین تمیزکننده های سطح و ضد عفونی کننده ها تفاوت وجود دارد پاک کننده های سطح تنها تعداد میکروب ها را کاهش می دهند. اما ضد عفونی کننده ها از مواد شیمیایی برای از بین بردن تمام میکروبهای سطح استفاده می کنند از این رو برای تمیز کردن خانه خود از ضد عفونی کننده ها استفاده کنید.

۴ هنگام تمیز کردن خانه از دستکش استفاده کنید

پوشیدن دستکش های یکبار مصرف در حین  تمیز کردن خانه گزینه مناسبی هستند مطمئن شوید که دستکش را به طور مناسب پوشیده و سپس دور بیندازید و بلافاصله دستان خود را بشویید.

خانه خود را از ویروس کرونا پاک کنید

۵ هوای خانه را به خوبی تهویه کنید

ما اغلب فراموش میکنیم که نور خورشید و هوای تازه تا چه اندازه می تواند مفید باشد شواهدی وجود دارد که اشعه ماورا بنفش به قدری قوی است که می تواند اکثر ویروس ها را از بین ببرد اگرچه ممکن است این موضوع در خصوص ویروس کرونا صحیح نباشد اما  قطعا در خصوص سایر ویروس هایی که  موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شما می شوند صدق می کند نور خورشید و هوای تازه باعث افزایش روحیه و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

۶ تلفن خود را ضد عفونی کنید

به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه میکروب‌های زیادی بر روی آن می نشیند مطالعات نشان می دهد که یک تلفن همراه ده برابر بیشتر نسبت به توالت باکتری دارد بنابراین چگونه تلفن خود را ضد عفونی میکنید می توانید با استفاده از یک دستمال که آغشته به الکل است گوشی خود را ضد عفونی کنید.

۷ لباس ها را با آب داغ بشویید

لباس های خود را با بالاترین درجه حرارت آب در ماشین لباسشویی بشویید نکته دیگری که در خصوص شستشوی لباس قابل توجه است استفاده از سفید کننده می باشد سفید کننده ها نه تنها لکه ها را از بین میبرند بلکه به عنوان ضد عفونی کننده عمل می‌کنند و هر گونه میکروب باقی مانده روی لباس را می کشند این امر باعث می شود تا لباس های شما عاری از هر گونه میکروبی باشند.

۸ لباس ها و کفش ها را در معرض آفتاب قرار دهید

لباس ها و کفش های خود را در زیر آفتاب خشک کرده و مطمئن شوید که هنگام قرار دادن آنها در قفسه ها کوچکترین رطوبتی نداشته باشند این امر از رشد هر گونه باکتری ایجاد کننده عفونت جلوگیری می کند در ضمن پوشیدن لباس های مرطوب می توانند باعث بیمار شدن شما شود و مصونیت بدن را کاهش دهد.

خانه خود را از ویروس کرونا پاک کنید

۹ از حوله های یکدیگر استفاده نکنید

حتماً تمام اعضای خانواده از حوله های شخصی استفاده کنند و آن ها را مرتباً بشویید و خشک کنید.

۱۰ از رطوبت ساز در منزل استفاده کنید

مرطوب نگه داشتن خانه به میزان چهل الی شصت درصد سرعت میکروب‌های عفونی را کاهش می دهد این سطح از رطوبت به بدن شما کمک می کند تا از خود در برابر پاتوژنها بهتر دفاع کند. زیرا هوای داخلی بدن می تواند غشاهای مخاطی را خشک کرده و بدن را مستعد ابتلا به ویروس ها کند.

نتیجه گیری

ممکن است ایجاد تغییراتی در نحوه تمیز کردن خانه کوچک به نظر برسد اما می تواند به شما برای پاکسازی خانه از این ویروس کمک کند بنابراین فاصله اجتماعی را حفظ کنید و با این ۱۰ نکته ساده خانه خود را از ویروس کرونا پاک کنید.

 

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری