چند نکته آسان و مؤثر برای از بین بردن بوی کفش

دانستنی ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

استفاده از جوش شیرین، خشک شدن کفش ها در آفتاب، استفاده از دستمال مرطوب، شستن پاها، استفاده از اسپری دئودورانت کفش، استفاده از نمک، استفاده از پودر بچه، استفاده از الکل، فریز کردن کفش ها و استفاده از پوست مرکبات، از روش های آسان و تاثیرگذار برای رفع بوی بد کفش هاست.

بوی بد کفش می‌تواند آزاردهنده و شرم آور باشد خصوصاً زمانی که در یک جمع حضور داشته باشید. اما نگران نباشید چرا که با استفاده از ترفندهای ساده‌ای می‌توانید از شر بوی بد کفش خود خلاص شوید. بعلاوه این ترفندها بسیار ارزان قیمت هستند و باید به خاطر داشته باشید که پوشیدن کفش تمیز احتمال ابتلا به عفونت های ناخوشایند را کاهش می‌دهد و مانع از رشد قارچ ها یا رشد زیاد باکتری‌ها می‌شود. همچنین به تنفس پاهای شما کمک می‌کند. برای آشنایی با راه های از بین بردن بوی کفش، با بلاگ هایپر همراه باشید.

از بین بردن بوی کفش

چگونه از بوی بد کفش خود خلاص شوید

هیچ کس علاقه‌ای به شنیدن اظهارات تند و زننده در مورد بوی بد پا خود ندارد. اگر کفش شما بوی بدی می‌دهد توصیه می‌کنیم به ترفند هایی که در ادامه برای رفع این معضل آمده است، توجه کنید.

استفاده از جوش شیرین

یک کپسول کاغذی، چند قاشق چایخوری جوش شیرین، چند قطره روغن ضروری و یک کش لاستیکی تهیه کنید. جوش شیرین و روغن را درون کپسول کاغذی ریخته و سر آن را با کش لاستیکی ببندید. سپس آن را درون کفش های خود به مدت یک شب قرار دهید. این کار به رفع بوی بد کفش ها کمک خواهد کرد.

خشک شدن کفش ها در آفتاب

پس از شستن کفش ها آنها را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. نور خورشید با از بین بردن رشد باکتری ها مانع از بوی بد کفش ها می‌شود.

استفاده از دستمال مرطوب

برای از بین بردن بوی بد کفش های ورزشی به چیزی قوی نیاز دارید. با قرار دادن دستمال های مرطوب داخل کفش و داخل جاکفشی از شر بوی بد آنها خلاص شوید.

شستن پاها

اگر مشکل از کفش شما نیست بلکه از پای شماست روزانه پای خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سنگ پا پوست‌های مرده روی پاها را از بین برده و از رشد باکتری ها جلوگیری کنید.

شستن پاها

استفاده از اسپری دئودورانت کفش

از اسپری دئودورانت کفش، برای خوشبو کردن پا و کفش استفاده کنید. با استفاده از این اسپری ها از شر قارچ پا و بوی بد آن خلاص می‌شوید.

استفاده از نمک

نپوشیدن جوراب در فصل تابستان می‌تواند بوی بد کفش را به همراه داشته باشد. در این صورت می‌توانید با پاشیدن مقداری نمک درون کفش رطوبت موجود داخل آن را از بین برده و از بوی بد آن خلاص شوید.

از بین بردن بوی کفش

استفاده از پودر بچه

استفاده از پودر بچه در واقع یک اقدام پیشگیرانه است و درمان محسوب نمی شود، اما جواب می‌دهد. کافیست قبل از پوشیدن کفش ها مقداری پودر بچه داخل آنها بپاشید تا از بدبو شدن آن ها جلوگیری شود.

استفاده از الکل

استفاده از الکل، یکی دیگر از روش های رایج برای خلاصی از بوی بد کفش می‌باشد. داخل یک بطری را به طور مساوی از آب و الکل پر کنید و این محلول را به کفش های خود اسپری کنید. سپس کفش‌ها را را در محلی قرار دهید که تهویه مناسب وجود داشته باشد. الکل از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و تهویه مانع از ایجاد رطوبت و در نتیجه بوی ناخوشایند می‌شود.

همچنین می‌توانید تعدادی پنبه را به الکل آغشته کرده و درون کفش ها قرار دهید. فراموش نکنید که کفش ها باید کاملا پر شوند و برای کسب بهترین نتیجه باید به مدت یک شب داخل کفش ها بمانند.

فریز کردن کفش ها

ممکن است شما علاقه‌ای به نگه داشتن کفش های خود در یخچال نداشته باشید اما این روش، روش خوبی برای از بین بردن بوی بد کفش است. کافیست کفش های خود را در یک کیسه قرار داده و سپس پس به مدت یک شب داخل فریزر بگذارید.

فریز کردن کفش ها

استفاده از پوست مرکبات

با قرار دادن پوست مرکبات داخل کفش هایی که از قبل تمیز و خشک شده اند عطر مطبوعی به آنها بدهید. در صورتی که به پوست مرکبات دسترسی ندارید می‌توانید از پودر پوست لیمو استفاده کنید.

نتیجه گیری

تمیز کردن کفش ها ممکن است کار خسته کننده ای به نظر برسد اما قطعاً زندگی شما را بهتر خواهد کرد. با استفاده از این روش‌های درمانی می‌توانید برای همیشه از شر بوی ناخوشایند کفش ها خلاص شوید. امیدواریم که این مطلب از بلاگ فروشگاه فامیلی برای شما مفید واقع شود.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری