ذرت مکزیکی، میان وعده ای خوشمزه و لذیذ

آشپزی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از میان وعده های محبوب و پرطرفدار که آوازه آن در سراسر جهان پیچیده، ذرت مکزیکی است. معمولا این میان وعده را بصورت گرم سرو کرده و در نتیجه برای فصل پاییز و زمستان بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد. اما اغلب افراد این میان وعده لذیذ را در فصل تابستان نیز میل می‌کنند. شما می‌توانید این میان وعده را به راحتی در خانه تهیه کنید. اگر به دنبال طرز تهیه آن هستید، تا انتهای این مطلب با هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: ۴ نوع کرپ خوشمزه که باید تست کنید

ذرت مکزیکی، میان وعده ای خوشمزه و لذیذ

ذرت مکزیکی، میان وعده ای خوشمزه و لذیذ

ذرت ۵۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله 1

برای تهیه ذرت مکزیکی، در ابتدا باید قارچ ها خرد کنید. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری آب ریخته و پس از جوش آمدن، قارچ ها را به آن می‌افزاییم.

مرحله 2

اگر برای تهیه این میان وعده خوشمزه عجله دارید، می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. اما بجای آن نیز می‌توانید از بلال تازه استفاده کرده و آن را دون کنید. پس از دون کردن، آنها را با مقداری آب و نمک می‌پزیم.

مرحله 3

پس از آماده شدن ذرت ها، در قابلمه ای مناسب، مقداری کره ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا ذوب شود. بجای کره می‌توانید از روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفاده نمایید.

مرحله 4

پس از ذوب شدن کره، ذرت ها را به قابلمه افزوده و تفت می‌دهیم. پس از چند دقیقه، قارچ های پخته را به آن افزوده و زمان می‌دهیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود.

مرحله 5

پس از مخلوط کردن ذرت و قارچ، سس مایونز را اضافه می‌کنیم. پس از آن حرارت را ملایم می‌کنیم. سپس پودر آویشن را به همراه آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به ذرت مکزیکی اضافه می‌کنیم.

مرحله 6

در آخرین مرحله، پنیر پیتزا را افزوده و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا پنیر به خوبی جذب مواد شود. پس از افزودن پنیر، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درب آن را می‌گذاریم. پس از چند دقیقه، ذرت مکزیکی شما آماده سرو است.

نکاتی در تهیه ذرت مکزیکی

نکاتی در تهیه ذرت مکزیکی

  • برای خوشمزه تر شدن این میان وعده، می‌توانید به آن کالباس اضافه کنید. به این صورت که کالباس را خرد کرده و پس از افزودن قارچ، آن را به قابلمه بیفزایید.
  • برای خوش طعم تر شدن ذرت مکزیکی، از ادویه هایی مانند پودر پیاز یا آویشن استفاده نمایید. از دیگر ادویه هایی که در لذیذتر شدن ذرت مکزیکی نقش دارد، فلفل سیاه است. پس از آن حتما استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب از بلاگ فامیلی، به شرح طرز تهیه ذرت مکزیکی پرداختیم. شما می‌توانید کنسروهای ذرت را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه های فامیلی تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری