ترفندهایی برای پخت سریعتر انواع گوشت

آشپزی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سن حیوان، نوع گوشت و وزن آن، از عوامل تاثیرگذار در زمان پخت گوشت است. برای سریعتر شدن پخت گوشت و نرم شدن آن استفاده از زودپز، کیوی، جوش شیرین و رب و نمک در زمان درست، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

یکی از وعده های خوشمزه و مقوی که همه ما در برنامه غذایی خود قرار می‌دهیم، گوشت است. در نتیجه باید با روش های اصولی پخت آن آشنا شوید تا از خوردن این غذای مقوی لذت ببرید. در ادامه به شرح رایج ترین روش های پخت گوشت و ترفندهایی برای سریعتر شدن پخت آن اشاره خواهیم کرد. با هایپرفامیلی همراه باشید.

بیشتر بدانید: روش هایی برای لعاب دار کردن انواع خورش

ترفندهای پختن سریع گوشت

از رایج ترین روش های پخت گوشت، قرار دادن آن در آب است. اما باید بدانید که روش های سریعتر و بهتری نیز برای پخت انواع گوشت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

نرم کردن گوشت سفت با این ترفندها

پخت گوشت گاو

برای سرعت بخشیدن به پخت گوشت گاو، از یک آرام پز استفاده کنید. به این منظور، مقدار کمی سرکه و آبلیمو به گوشت زده و در مراحل نهایی نیز کمی نمک به آن بیفزایید. نمک را زمانی به آن بیفزایید که از پخت گوشت، مطمئن شده باشید.

پخت گوشت مرغ

از ترفندهای رایج برای سریعتر شدن پخت گوشت مرغ، خریداری مرغ های جوان و تازه است. بعلاوه زمانی که گوشت مرغ را بطور کامل در قابلمه برای پخت قرار می‌دهید، حدود 60 دقیقه زمان می‌برد تا مرغ پخته شود. در حالیکه اگر آن را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید، در عرض 20 دقیقه، مرغ پخته خواهد شد.

پخت مرغ

پخت گوشت بز

گوشت بز به زمان زیادی برای پخت نیاز دارد. در صورتی که گوشت بز جوان باشد، پخت آن بین 40 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد. اما در غیر اینصورت ممکن است تا 2 ساعت نیز طول بکشد. در صورتی که از گوشت یک حیوان پیر استفاده می‌کنید، باید قبل از پخت، چند ساعت آن را در آب بگذارید.

اگر احساس کردید که گوشت بو می‌دهد، از برگ بو، برگ رزماری و یا پیاز استفاده کنید تا بوی نامطبوع آن را بگیرد.

نرم کردن گوشت سفت با این ترفندها

نرم کردن گوشت سفت با این ترفندها

برای پخت سریع گوشت، قبل از پختن، به دو طرف آن کمی نمک بزنید. پس از آغشته شدن به نمک، به آن یکساعت زمان دهید. با گذشت زمان مورد نظر، آن را با آب شسته و سپس بپزید.

جوش شیرین برای پخت سریع گوشت

جوش شیرین، فیبر گوشت را تجزیه کرده و موجب نرم شدن آن خواهد شد. به این منظور، مقداری از جوش شیرین را روی سطح گوشت پاشیده و دو طرف آن را آغشته کنید. سپس به مدت 3 تا 5 ساعت آن را در یخچال قرار دهید. پس از گذشت زمان موردنظر، آن را به خوبی شسته و بپزید. دقت کنید که جوش شیرین به خوبی از روی گوشت شسته شود زیرا در صورت باقی ماندن، طعم بدی به آن خواهد داد.

استفاده از کیوی، از ترفندهایی برای پخت گوشت

کیوی، گزینه ای مناسب برای نرم شدن گوشت

کیوی یکی از میوه هایی است که در نرم شدن گوشت تاثیر بسزایی دارد. البته قبل از استفاده از آن، اطمینان حاصل کنید که کسی به این میوه حساسیت نداشته باشد. برای استفاده از کیوی دو روش وجود دارد:

  • یکی از روش های استفاده از کیوی برای نرم شدن گوشت، مصرف پوره آن است. برای تهیه پوره کیوی، پوست آن را جدا کرده و به قطعات کوچک تقسیم کنید. این قطعات را در مخلوط کن ریخته و به پوره تبدیل کنید. سپس گوشت را به مدت یک روز با پوره پوشانده و قبل از پخت، به خوبی بشویید.
  • کیوی را از وسط نصف کرده و آن را روی سطح گوشت بمالید. پس از یکساعت، آن را با آب شسته و بپزید.

کوبیدن گوشت

به منظور نرم تر شدن و پخت سریعتر آن، گوشت را بکوبید. این روش، یکی از ترفندهای رایج برای نرم شدن گوشت می‌باشد.

کوبیدن گوشت

استفاده از رب و نمک در زمان درست

قبل از اینکه گوشت، به خوبی پخته نشده، به هیچ عنوان از رب و نمک استفاده نکنید. در صورت انجام اینکار، گوشت به خوبی پخته نخواهد شد.

استفاده از زودپز

اگر گوشت مصرفی، دیرپز بوده و یا زمان کافی برای پخت آن را ندارید، می‌توانید از زودپز برای پخت استفاده کنید. این روش یکی از قدیمی ترین روش های پخت می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت پخت گوشت

سن حیوان

هر چه گوشت مصرفی، جوان تر باشد، پخت آن سریعتر بوده و بعلاوه نرم تر خواهد بود. برای تشخیص این موضوع، باید توجه کنید که هر چه گوشت حیوان تیره تر، سفت تر و بوی نامطبوع داشته باشد، به معنای پیر بودن آن است. بعلاوه گوشت تازه نباید به انگشتان دست بچسبد.

نوع گوشت

با توجه به نوع گوشت مصرفی، زمان موردنیاز برای پخت، متفاوت است. بعنوان مثال، گوشت بره و گاو، بیشترین زمان را برای پخت نیاز دارند. درحالیکه گوشت مرغ به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت پخت گوشت

سایز و وزن

همانطور که ذکر شد، سایز و وزن نیز روی سرعت پخت گوشت تاثیر بسزایی دارد. بعنوان مثال گوشت کامل، مدت زمان بیشتری برای پخت، نسبت به گوشت های تکه شده دارد.

سخن پایانی

ما در این مطلب از بلاگ فروشگاه هایپرفامیلی به شرح نکات و ترفندهایی برای سریعتر شدن پخت گوشت و نرم شدن آن پرداختیم. با استفاده از این روش ها، گوشت لذیذ و خوشمزه تری تحویل بگیرید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری