راهکارهای طلایی برای برق انداختن کاشی و سرامیک

سبک زندگی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چند سالی است که استفاده از کاشی و سرامیک در خانه ها به خصوص در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، بسیار رایج شده است. حتی برخی افراد در بخش های دیگر خانه مانند پذیرایی و اتاق ها نیز از کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند. حال روش های تميز كردن کاشی و سرامیک چیست؟ برای پاسخ به این سوال، تا انتهای مطلب با هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: با انجام این راهکارها، کمد لباس را مرتب نگه دارید

روش های برق انداختن سرامیک

در صورتی که به مدت طولانی، کاشی و سرامیک را تمیز نکنید، ظاهر زیبایی نداشته و با چرک مردگی روبرو خواهد شد. از طرفی استفاده مداوم از دوغاب برای سفید کردن کاشی نیز روش مناسبی نبوده و در طولانی مدت موجب تیرگی آنها می‌شود. راهکارهای اصولی و بهتری برای تمیزی وجود دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

روش های تمیز کردن کاشی و سرامیک

ترکیب پوست پرتقال و سرکه سفید

برای تمیز کردن کاشی و سرامیک با استفاده از این ترکیب، باید پوست مرکباتی مانند پرتقال را به یک چهارم سرکه سفید اضافه کرده و به مدت دو هفته در یک ظرف بسته نگهداری کنید. سپس این محلول را با نصف آب در یک بطری اسپری ترکیب کنید. با استفاده از این ترکیب، می‌توانید کف، کاشی، سرامیک، وسایل آشپزخانه و بسیاری دیگر از سطوح را به روش های طبیعی تمیز کنید.

جوش شیرین

یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو گالن آب بسیار گرم ترکیب کنید. برای معطر شدن این محلول، می‌توانید از عصاره هایی مانند اسطوخودوس استفاده کنید. محلول بدست آمده را روی کفپوش اسپری کرده و به راحتی آلودگی ها را پاک کنید.

سرکه

یک سطل آب داغ برداشته و به آن نصف فنجان سرکه و نیم قاشق غذاخوری صابون بیفزایید. توجه کنید که مقدار صابون را به اندازه بریزید. سپس یک برس مناسب و یا دستمال حوله ای برای تمیز کردن کفپوش سرامیکی برداشته و آن را با آب داغ خوب بشویید تا تمیز شود. محلول را روی کفپوش ریخته و با استفاده از برس یا دستمال حوله ای تمیز، آن را روی زمین پخش کنید. پس از اتمام کار، کف زمین را با آب گرم شسته و خشک کنید.

روش های تمیز کردن کاشی و سرامیک

تمیز کردن درزهای بین سرامیک

برای تمیزی درز بین سرامیک ها، به خمیری از جوش شیرین و آب نیاز دارید. به این منظور، با یک برس زبر یا مسواک قدیمی، خمیر را روی فاصله میان سرامیک ها کشیده و آن را لایه برداری کنید. سپس کف زمین را با آب گرم شسته و زمان دهید تا خشک شود.

پاک کردن لکه های سیمان از روی سرامیک

وجود لکه های سیمان بر روی سرامیک در بیشتر خانه های نوساز دیده می‌شود. برای رفع آن کافیست مقداری سرکه روی لکه ریخته و 1 تا 2 ساعت صبر کنید. پس از گذشت زمان موردنظر، با یک اسکاج یا کاردک، لکه را از بین ببرید. اگر مقدار سیمان بیشتری بر روی سرامیک ها وجود دارد، باید از مقدار سرکه بیشتر استفاده کرده و زمان بیشتری به آن بدهید.

پاک کردن سرامیک از لکه های قهوه، چای و آبمیوه

محلولی از مایع ظرفشویی و آب گرم را آماده کرده و سرامیک را با آن بشویید. برای از بین بردن رنگ باقی ماده نیز می توانید از ترکیب دو سوم قاشق غذاخوری سفیدکننده با یک قوطی یک لیتری آب و یا هیدروژن پراکسید استفاده نمایید.

تمیز کردن درزهای بین سرامیک برای تمیزی درز بین سرامیک ها، به خمیری از جوش شیرین و آب نیاز دارید. به این منظور، با یک برس زبر یا مسواک قدیمی، خمیر را روی فاصله میان سرامیک ها کشیده و آن را لایه برداری کنید. سپس کف زمین را با آب گرم شسته و زمان دهید تا خشک شود.

پاک کردن لکه شمع، قیر و آدامس از روی سرامیک

برای رفع این لکه ها از روی سرامیک، از یخ استفاده کنید. یخ یا روی آن گذاشته و پس از گذشت چند دقیقه، با کاردک یا لبه چاقو آن را جدا کنید.

رفع لکه جوهر از روی سرامیک

برای از بین بردن لکه های جوهر از روی سرامیک، از سفیدکننده استفاده کنید. به این منظور، یک پارچه تمیز را با سفیدکننده خیس کرده و آن را روی لکه قرار دهید. هر یک دقیقه وضعیت لکه را بررسی کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه به طور کامل از بین برود

سخن پایانی

برای تمیز کردن کاشی و سرامیک می‌توانید از انواع پاک کننده و سفیدکننده استفاده نمایید. اگر قصد خریداری انواع آن را دارید، کافیست به یکی از شعبات فروشگاه هایپرفامیلی مراجعه کرده و محصول مورد نظرتان را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری