ورزش در ماه رمضان برای افراد روزه دار

سلامتی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برخی افراد این تصور را دارند که روزه گرفتن با ورزش و فعالیت های بدنی منافات داشته و به بدن آسیب می‌زند. اما این یک تصور اشتباه است. سوخت اصلی بدن شما برای انجام فعالیت‌های ضروری در زمان روزه‌داری، چربی است؛ پس‌ نیازی نیست نگران ورزش در ماه رمضان باشید. در نتیجه اگر بصورت صحیح و اصولی ورزش کنید، در مقابل خستگی و دشواری روزه مقاوم تر شده و عمل سوخت و ساز نیز آسان تر خواهد شد. حال اصول آن چیست؟ در چه زمان هایی داشتن فعالیت های بدنی و ورزش بهتر است؟ برای پاسخ به این سوالات، تا انتهای مطلب با بلاگ هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: توصیه های طلایی برای روزه داری در ماه رمضان

ورزش در ماه رمضان چه فوایدی دارد؟

ورزش در ماه رمضان چه فوایدی دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، به‌شرط آنکه از زمان افطار تا سحر به‌اندازه کافی آب بنوشید، هیچ آسیبی از طریق روزه به بدن شما وارد نخواهد شد. از طرفی با انجام فعالیت های بدنی بصورت اصولی و درست، به عضله سازی، کالری سوزی و لاغری کمک خواهید کرد.

بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان

به هیچ عنوان در زمانی که روزه هستید، ورزش نکنید. زیرا بدن بعلت کم آبی، قدرت خود را از دست داده و ضعیف خواهد شد. در نتیجه بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان، پس از افطار است. پس از افطار، کمی استراحت کرده و ورزش را شروع کنید. اگر به نظرتان، پس از افطار زمان مناسبی برای ورزش نیست، یکساعت مانده به افطار ورزش کنید.

البته باید گفت بهترین زمان برای انجام ورزش‌های هوازی نیز برای سوزاندن چربی‌ها قبل از سحر است. اگر می‌توانید یک ساعت و نیم مانده به وعده سحری از خواب بیدار شوید و آب و چای سبز خورده، حدود نیم ساعت صبر کنید. سپس ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تمرینات هوازی با شدت متوسط انجام دهید. مثلاً می‌توانید پیاده روی روی تردمیل را امتحان کنید.

بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان

ورزش مناسب ماه رمضان

در ورزش باید سه جنبه قدرتی، انعطاف و هوازی را در نظر بگیریم. معمولا ورزش های قدرتی بعلت جلوگیری از کاهش توده عضلانی، در اولویت قرار دارند. ورزش های هوازی نیز استقامت فرد را افزایش خواهد داد. البته این نکته را فراموش نکنید که زیاده روی در ورزش های هوازی نیز موجب کم آبی بدن شده و فشار خون شما افت خواهد کرد.

نکاتی در خصوص ورزش در ماه رمضان

  • برای جلوگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه رمضان باید از انجام حرکات سنگین ورزشی اجتناب کنید.
  • در این ماه به ورزش ادامه دهید. ثبات و تداوم فعالیت بدنی، عنصری کلیدی برای حفظ سلامت و تناسب‌ اندام است.
  • زمانی را برای ورزش انتخاب کنید که بیشترین میزان انرژی را دارید.
  • بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا و پیاده‌ روی و ورزش‌های هوازی پس از صرف افطار است.
  • در وعده سحری، مصرف کربوهیدرات را فراموش نکنید.
  • برای جلوگیری از افت بدنی‌تان بایستی در وعده سحری و افطاری، پروتئین کافی مصرف کنید.

کلام پایانی

حالا که می‌دانید ورزش در ماه رمضان برای لاغری ضرری ندارد بهتر است برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا در این ماه دچار اضافه ‌وزن و چاقی نشوید. امیدواریم که این مطلب از بلاگ فروشگاه فامیلی برای شما مفید واقع شود.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری