خشکی مو را با راه حل های ساده درمان کنید

سلامتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای رهایی از خشکی مو، از شامپو زدن روزانه پرهیز کنید.تا جای ممکن از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.از روغن و نرم کننده های مختلف استفاده کنید.از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید و باد دوری کنید.شامپوهای آبرسان خریداری کنید.

یکی از مشکلات رایج مو که افراد زیادی را به خود درگیر می‌کند، خشکی مو است. خشکی مو در اثر کمبود رطوبت بوجود آمده و موجب کدر شدن و زبری موها خواهد شد. موی خشک با مشکلات زیادی مانند سستی و شکنندگی مواجه می‌شود که می‌تواند برای شما اذیت کننده باشد. البته که خشکی مو ممکن است بعلت مصرف دارویی خاص یا بیماری بوجود آید ولی در هر صورت راه حل هایی برای درمان این معضل وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای آشنایی با راه های رفع این مشکل، با بلاگ هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: ۹ روش برای محافظت از مو در فصل پاییز

خشکی مو به چه معناست؟

همانطور که ذکر شد، خشکی مو در اثر کمبود رطوبت بوجود می‌آید. این معضل محدودیت سنی نداشته و تمامی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که مو با خشکی مواجه می‌شود، لایه بیرونی که از آنها محافظت می‌کند، از بین رفته و در نتیجه موهای شما کدر و ناسالم خواهد شد.

خشکی مو به چه معناست؟

با علائم خشکی مو آشنا شوید

این معضل می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. بعنوان مثال نوع تغذیه، ژنتیک و آب و هوا از عوامل تاثیرگذار بر مو هستند. از علائمی که در اثر این معضل بوجود می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موخوره
  • کدر شدن و زبری
  • عدم حالت گرفتن مو

دلایل بروز خشکی مو چیست؟

آب و هوا

موی انسان تا حدودی به نور طبیعی نیاز دارد اما این نور نباید از حد خود بیشتر شود. بعبارتی گرمای بیش از حد، باد و هوای سرد می‌تواند منجر به خشک شدن مو و تشدید آن شود.

ژنتیک

ژنتیک یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات مختلف در بدن است. بعبارتی افرادی هستند که از بدو تولد با پوست و موی خشک بدنیا آمده و نمی‌توانند رطوبت موهای خود را حفظ کنند.

مصرف دارو

مصرف دارو

گروهی از داروها می‌تواند به مو آسیب زده و موجب بروز مشکلات مختلف شود. داروهایی که موجب خشکی مو می‌شود شامل:

  • داروهای فشار خون
  • آنتی‌بیوتیک‌ها
  • داروهای کاهش وزن
  • داروهای ضد قارچ
  • داروهای ضد افسردگی

نکته ای که در خصوص داروها وجود دارد این است که شما به تنهایی نمی‌توانید داروهای مصرفی خود را تغییر دهید. پس ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تشخیص ایشان، دارو را تغییر دهید.

بیماری های مختلف

از رایج ترین بیماری هایی که موجب خشکی مو می‌شود، کم‌کاری تیروئید است. علاوه بر آن، بیماری های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

تغذیه

حذف مواد غذایی مورد نیاز بدن و رژیم های غذایی سخت، می‌تواند سلامت موهای شما را به خطر بیندازد. برای اینکه از آسیب دیدن موهای خود پیشگیری کنید، رژیم غذایی سالم و متعادلی انتخاب کرده و مواد مورد نیاز بدنتان را به هیچ عنوان حذف نکنید.

خشکی مو را درمان کنید

درمان خشکی مو

درمان خشکی مو کار سختی نبوده و با تغییرات ساده می‌توانید این مشکل را درمان کنید. در ادامه به تعدادی از روش های ساده برای درمان، اشاره خواهیم کرد.

  • از شامپو زدن روزانه پرهیز کنید. در صورت استفاده بیش از حد از شامپو، چربی های محافظ مو از بین رفته و خشکی مو بوجود می‌آید.
  • تا جای ممکن از سشوار و اتو مو استفاده نکنید. حرارت زیاد موجب آسیب شدید به موها می‌شود. در صورت استفاده از این ابزارها، حرارت آن را کاهش دهید.
  • برای افزایش لطافت و درخشندگی موها، از روغن و نرم کننده های مختلف استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید و باد دوری کنید.
  • شامپوهای آبرسان خریداری کنید. شامپوهایی که داخل ترکیبات خود مواد ترمیم کننده، آبرسان و مرطوب کننده دارند، گزینه ای مناسب برای پیشگیری و درمان این مشکل هستند.

کوتاه کردن مو

  • علاوه بر استفاده از شامپوهای آبرسان، استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. این نکته را فراموش نکنید که شامپو و نرم کننده خریداری شده باید مخصوص موهای خشک باشد.
  • ماسک های تقویت کننده مو، گزینه ای مناسب برای شما هستند. ترجیحا از ماسک های طبیعی استفاده کرده و موهای خود را تقویت کنید.
  • پس از استحمام، موهای خود را با ملایمت خشک کرده و تا جای ممکن به سراغ ابزارهای حرارتی نروید. به جای آن، آب اضافی موها را با یک پارچه نخی گرفته و زمان دهید تا مو بطور طبیعی خشک شود. سپس یک ماسک یا اسپری موی مناسب انتخاب کرده، موها را به آن آغشته کرده و شانه بزنید.
  • ماهی یکبار برای تقویت مو، انتهای آن را کوتاه کنید.

حرف آخر

درمان خشکی مو کار سختی نبوده و می‌توانید با پیروی از اصولی خاص و حذف عادات بد، آن را درمان کنید. اما در صورتی که با رعایت تمامی اصول، خشکی موهای شما درمان نشد، باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

در شعبات فروشگاه فامیلی، شامپو و انواع محصولات مراقبتی برای رفع خشکی مو وجود دارد که می‌تواند در حل مشکل شما تاثیرگذار باشد. کافیست به نزدیک ترین شعبه مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری