با 7 خاصیت خرمالو آشنا شوید

سلامتی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

خرمالو یکی از میوه های اصیل آسیا است که خواص بیشماری داشته و برای درمان مشکلات زیادی استفاده می‌شود. طبع خرمالو گرم و تر بوده و مملو از مواد مغذی است که می‌تواند از چندین جهت برای سلامتی شما مفید باشد. ما در این مطلب از بلاگ هایپرفامیلی به شرح خواص و مضرات خرمالو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: طرز تهیه غذاهای خوشمزه با لبو

با خواص خرمالو آشنا شوید

این میوه خوشمزه کالری کمی داشته و سرشار از فیبر است. در خرمالو، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، فولات، منیزیم و فسفر به وفور یافت شده و می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما بگذارد.

با خواص خرمالو آشنا شوید

خواص خرمالو برای دستگاه گوارش

این میوه غنی از فیبر بوده و به عملکرد صحیح گوارش کمک می‌کند. در واقع ماده تانن که در این میوه وجود دارد، به تنظیم حرکات روده‌ای کمک کرده و موجب سلامت دستگاه گوارش و درمان اسهال خواهد شد.

کاهش چین و چروک پوست

یکی از روش های کاهش چین و چروک، استفاده از ماسک خرمالو است. برای تهیه این ماسک، یک خرمالو را پوره کرده و با یک زرده تخم مرغ و ۴ قطره آبلیمو ترکیب کنید. سپس روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه، پوست خود را با آب ولرم بشویید.

تقویت سیستم ایمنی

افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند، خیلی سریع دچار بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. خرمالو به دلیل دارا بودن مواد معدنی، گزینه خوبی برای تقویت سیستم ایمنی به حساب می‌آید.

با خواص خرمالو آشنا شوید

رفع سکسکه

از دیگر خواص خرمالو، درمان سکسکه است. بعبارتی از قرن ها پیش در طب سنتی چینی برای درمان سکسه مصرف خوراکی خرمالوی ژاپنی را تجویز می‌کردند.

کاهش کلسترول بد

با افزایش کلسترول بد خون، مشکلات قلبی زیادی برای افراد بوجود می‌آید. به همین جهت می‌توانید از خرمالو برای کاهش کلسترول بد استفاده کنید.

خواص خرمالو برای تقویت بینایی

افرادی که با بیماری های چشمی مواجه اند، از کمبود ویتامین A رنج می‌برند. برای پیشگیری از این مشکل، می‌توانید از خرمالو به میزان مناسب استفاده کنید.

تاثیر خرمالو در لاغری

مصرف خرمالو در یک رژیم غذایی صحیح می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کمتر از ۲۰ درصد حجم هر میوه خرمالو کربوهیدرات بوده و مقدار چربی موجود در آن به حدی ناچیز است که تقریبا برابر صفر است. به همین دلیل این میوه برای میان وعده‌ی کسانی که در رژیم هستند بسیار مفید است.

با خواص خرمالو آشنا شوید

مضرات خرمالو

کاهش فشار خون

این میوه به دلیل وجود پتاسیم و منیزیم باعث باز شدن عروق شده و در نتیجه آن، فشار خون نیز کاهش می‌یابد. از این رو توصیه می‌کنیم افرادی که با افت فشار مواجه هستند، از مصرف زیاد خرمالو خودداری کنند.

یبوست بارداری

از مشکلاتی که خانم‌ها در ماه‌های پایانی بارداری با آن مواجه هستند، یبوست است. به همین دلیل توصیه می شود خانم‌های باردار خرمالو را با توصیه پزشک مصرف کنند. البته در طب سنتی طبع و مزاج افراد را هم در ایجاد یبوست موثر دانسته‌اند.

سخن پایانی

مصرف بیش از اندازه هر چیزی می‌تواند مضر باشد. در نتیجه در مصرف خرمالو نیز نباید زیاده روی کرد. اما مصرف به اندازه آن می‌تواند بسیار مفید نیز باشد. شما می‌توانید این میوه را با بهترین کیفیت از شعبات فروشگاه فامیلی خریداری کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری