بدون هزینه لاغر شوید

سلامتی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروزه به دلایل مختلف مانند غذاهای ناسالم و عدم انجام فعالیت های ورزشی، افراد زیادی دچار چاقی و اضافه وزن خواهند شد. حال برخی از آنان به سراغ روش هایی مانند مصرف قرص های لاغری یا پیروی از رژیم های سخت و خطرناک می‌روند. اما این راه اصولی و منطقی برای کاهش وزن نبوده و باید عاقلانه اقدام کرد. اولین قدم برای لاغر شدن، داشتن تغذیه اصولی و ورزش است. به این منظور، شما باید مواد غذایی سالم، کم کالری و در عین حال مقوی بخورید و در کنار آن ورزش کنید. در ادامه این مطلب از بلاگ هایپر، به معرفی غذاهای موثر در کاهش وزن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: این ۱۳ خوراکی، موجب چاقی شکم می‌شوند

چه مواد غذایی در کاهش وزن موثرند؟

افزودن پروتئین به رژیم غذایی

زمانی که صحبت از کاهش وزن می‌شود، یکی از بهترین مواد غذایی، پروتئین است. در واقع بدن ما در زمان هضم و متابولیزه کردن پروتئینی که می‌خوریم، کالری می‌سوزاند. در نتیجه رژیم غذایی سرشار از پروتئین، سوخت و ساز بدن را به ‌میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش خواهد داد. همچنین این نوع رژیم، احساس سیری ایجاد کرده و موجب می‌شود تا کمتر غذا بخورید.

افزودن پروتئین به رژیم غذایی

استفاده از غذاهای کامل تک ماده ای

برای لاغری و کاهش وزن، رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهای کامل و تک‌ماده‌ای قرار دهید. با انجام اینکار، قند و چربی افزوده‌ شده و غذاهای فراوری‌شده را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید. بیشتر غذاهای کامل، سیرکننده بوده و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد درست بدن را در خود دارند.

پرهیز از مصرف غذاهای فراوری‌شده

غذاهای فراوری شده مانند غذاهای منجمد یا آماده، آب‌نبات، بستنی، کیک، سوسیس و نوشابه و قند، چربی و کالری زیادی داشته و شما را تحریک می‌کند تا غذای بیشتری بخورید.

کاهش مصرف شکر افزوده

اگر می‌خواهید از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان دور باشید، از مصرف زیاد شکر افزوده پرهیز کنید. این ماده علاوه بر ایجاد بیماری های خطرناک، اضافه وزن و چاقی را نیز به همراه دارد.

کاهش مصرف شکر افزوده

نوشیدن آب کافی

نوشیدن نیم لیتر آب، ۲۴ تا ۳۰ درصد، سوزاندن کالری ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، به اندازه کافی آب بنوشید.

مصرف قهوه تلخ

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مفید است. این ماده با افزایش سطح انرژی و افزایش سوزاندن کالری به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. بعلاوه این ماده به ما حس سیری داده و کالری آن نیز صفر است.

مصرف قهوه تلخ

پرهیز از مصرف کالری‌های مایع

کالری مایع در نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های شیرین، آب‌میوه، شیرکاکائو و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. این نوشیدنی ها ابتلا به چاقی را افزایش داده و در نتیجه برای سلامتی مضر هستند.

کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده

مواد مغذی مفید و فیبری در کربوهیدرات های تصفیه شده وجود نداشته و این موضوع موجب افزایش خطر پرخوری و بیماری می‌شود. منابع غذایی اصلی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده شامل آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، نوشابه، شیرینی، تنقلات، بیسکویت، ماکارونی، غلات صبحانه و شکر افزوده‌ می‌باشد.

نوشیدن چای سبز (شیرین‌نشده)

افزایش چربی سوزی و کاهش وزن، از فواید چای سبز است. این چای، انرژی را تا 4 درصد افزایش داده و در سوزاندن چربی های مضر شکم بسیار موثر است.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

از دیگر گزینه های مناسب برای کاهش وزن، میوه و سبزیجات هستند. میوه و سبزیجات، دارای آب کافی، مواد مغذی و فیبر فراوان و چگالی انرژی کمی هستند، در نتیجه می‌توان از آنها در حجم زیاد استفاده کرد.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

سخن پایانی

رژیم‌گرفتن، در بسیاری از موارد، با شکست مواجه می‌شود. بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند معمولا با گذشت زمان، اضافه‌وزن بیشتری پیدا می‌کنند. در نتیجه، فقط تمرکز بر کاهش وزن و انواع روش های لاغری کافی نیست. شما باید تامین نیاز بدن با غذاها و مواد مغذی سالم را به هدف اصلی خود تبدیل کنید و طوری غذا بخورید که فردی سالم‌تر، شادتر و متناسب‌تر باشید، نه اینکه فقط وزن کم کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری