مراقب بیماری های فصول سرد سال باشید

سلامتی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با تغییر فصل و سرد شدن هوا، وجود بعضی از مواد غذایی برای سلامت بدن واجب تر شده و باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم. در این مطلب از بلاگ هایپر میخوانید که چگونه بیشتر مراقب بیماری‌های فصول سرد سال باشید و چه ویتامین هایی به شما کمک می‌کند تا در برابر این بیماری ها مقاومتر شوید.

بیشتر بدانید: چگونه آنفولانزا را درمان کنیم؟

کمبود ویتامین 9 B را جبران کنید

کمبود این ویتامین ممکن است موجب بروز بیماری های مختلف مانند کم خونی شدید و بروز افسردگی، مشکلات تمرکز و عصبانیت شود. بدن درد، رنگ پریدگی، مشکلات تنفسی و مشکلات هاضمه از دیگر علائم فقر اسید سولفوریک است.

فقر اسید سولفوریک یا همان ویتامین 9 B را می‌توانید با خوردن جگر، لوبیا چیتی، عدس، بروکلی، بادام و اسفناج جبران کنید.

از افسردگی فصل دوری کنید

با سرد شدن هوا میل به خوراکی‌هایی مثل چای، شکلات، قهوه و شیرینی بیشتر می‌شود. اما باید بدانید که تاثیر شادی بخش این خوراکی ها کوتاه مدت و حتی در حجم زیاد باعث بروز بیماری های مختلف مانند افسردگی خواهد شد.

دوری از بیماری های فصلی با مصرف ویتامین D بیشتر

ما بیشتر ویتامین دی خود را از طریق نور خورشید جذب میکنیم. با شروع فصول سرد و طولانی تر شدن شب ها جذب این ویتامین کمتر خواهد شد. پس بهتر است با مواد غذایی که منبع ویتامین دی هستند مانند ماهی، زرده تخم مرغ، قارچ ها، آب پرتقال و پنیر این کمبود را جبران کنید.


صبحانه را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید

در شب های طولانی پاییز و زمستان، صبحانه را همیشه در برنامه غذایی‌تان داشته باشید. مصرف پروتئین ها در کنار کربوهیدرات در ساعت‌های اولیه روز موجب می‌شود تا انرژی مناسبی برای طول روز داشته و از بیماری های مختلف دور شوید.
غلات، نان های سبوسدار، پنیر و تخم مرغ می‌تواند صبحانه ای کامل و مفید برای این روزها باشد.

برخی دیگر از راه های جلوگیری از بیماری در فصول سرد سال خواب کافی، شستشوی مداوم دست‌ها، حفظ آب بدن و دهیدراته نگهداشتن آن و پوشاندن سر و دهان در برابر سرما و انتقال بیماری های ویروسی است.

سخن پایانی

در فصول پاییز و زمستان، شیوع بیماری های مختلف مانند آنفولانزا و سرماخوردگی دوبرابر خواهد شد. شما می‌توانید با رعایت یکسری نکات ساده، از بروز این بیماری های آزاردهنده جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری