درباره خواص آناناس چه می‌دانید؟

سلامتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آناناس یکی از میوه های مقوی و پرخاصیت است که در درمان مشکلات زیادی نقش دارد. از نمونه های آن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم، تقویت ناخن، کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و درخشش پوست و مو اشاره کرد.

آناناس یکی از میوه های استوایی محبوب است که در گذشته بعنوان یک میوه عجیب غریب، فقط در جشن و مهمانی های مجلل مصرف می‌شد. در بعضی کشورها نیز برای درمان مشکلات هاضمه و التهاب مورد استفاده قرار می‌گرفت. آناناس سرشار از مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، فیبر، پروتئین و بروملین بوده و در نتیجه میوه ای مناسب برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری هاست. اگر شما هم مشتاق به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خواص فوق العاده آناناس هستید، تا انتهای این مقاله از بلاگ هایپرفامیلی را بخوانید.

بیشتر بدانید: خواص شگفت انگیز سیب را بشناسید

خواص شگفت انگیز آناناس

خواص آناناس

خواص آناناس برای زخم

این میوه استوایی، حاوی مقدار زیادی بروملین است. بروملین از لخته شدن خون جلوگیری کرده و در کاهش کبودی و سیاهی نیز موثر است. در واقع این ماده، بهبود و بازسازی سلول های آسیب دیده را سرعت بخشیده و جریان خون را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که پس از بسیاری از عمل های جراحی مانند عمل بینی، مصرف مداوم این میوه توصیه می‌شود.

خواص آناناس برای زخم

تقویت سیستم ایمنی

آناناس غنی از ویتامین C می‌باشد. وجود این ویتامین موجب تقویت بدن و مبارزه با آسیب های سلولی است. بعلاوه ویتامین C، در جلوگیری از بیماری های قلبی و درد مفاصل نیز بسیار موثر است.

درمان مشکلات مربوط به کلیه

از دیگر خواص آناناس، سم زدایی کلیه ها و دستگاه ادراری است. از آب آناناس نیز برای درمان و دفع سنگ کلیه استفاده می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که آناناس بعلت داشتن سدیم و پتاسیم زیاد در خود، می‌تواند موجب ناراحتی و بروز مشکل در کلیه ها شود، در نتیجه به اندازه آن را مصرف کنید.

آب آناناس

تقویت ماهیچه ها

همانطور که ذکر شد، آناناس حاوی ویتامین C است. این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی و ماهیچه ها خواهد شد. بعلاوه منگنز موجود در این میوه، از بروز پوکی استخوان در زنان یائسه پیشگیری خواهد کرد.

حفظ و تقویت استخوان ها

منگنز و فلورید موجود در این میوه استوایی، به حفظ و تقویت استخوان و بافت های پیوندی کمک خواهد کرد. بعلاوه این میوه ناراحتی های حاصل از سندروم کارپل و نقرس را کاهش می‌دهد.

تقویت بینایی

ماکولار یک بیماری چشمی است که در نتیجه کاهش آنتی اکسیدان و ویتامین C بوجود می‌آید. با مصرف آناناس، ریسک ابتلا به این بیماری را در خود کاهش داده و بینایی خود را افزایش دهید.

درخشش پوست و مو

یکی از راه های درخشان شدن، تقویت و ضخیم شدن موها، مصرف آناناس است. در واقع آنتی اکسیدان، فیبر، آهن و پروتئین موجود در این میوه، علاوه بر مو روی پوست صورت نیز تاثیر گذاشته و سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد. می‌توانید آناناس را به تکه های کوچک تقسیم کرده و بعنوان ماسک زیر چشم استفاده کنید.

فواید آناناس برای مو و پوست

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در آناناس، با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه از آسیب های سلولی و بروز برخی از انواع سرطان پیشگیری خواهد کرد.

کاهش فشار خون

از دیگر مواد موجود در این میوه، پتاسیم است. پتاسیم، کشش رگ های خونی را آسان کرده و موجب گردش خون بهتر در بدن خواهد شد. در نتیجه گردش خون صحیح و آرام، فشار خون کاهش یافته و احتمال بروز سکته مغزی کاهش می‌یابد.

بهبود حالت تهوع

آب آناناس گزینه ای مناسب برای کاهش تهوع صبحگاهی زنان باردار است. بعلاوه اگر به هر دلیل دچار این حالت شدید، آناناس می‌تواند این مشکل را بهبود بخشد.

درخت آناناس

تقویت ناخن

افرادی که از کمبود ویتامین های A و B رنج می‌برند، احتمالا با ترک خوردن و شکستن ناخن ها به وفور مواجه خواهند شد. یکی از راه های حل این مشکل، مصرف به اندازه آناناس است.

سخن پایانی درباره یکی از محبوب ترین میوه های استوایی

هر میوه به نوبه خود سرشار از مواد مغذی، پروتئین و ویتامین های مختلف است. شما باید تمامی میوه ها را به اندازه مصرف کرده و بدن خود را تقویت کنید. آناناس نیز یکی از همین میوه هاست که باید در برنامه غذایی خود قرار دهید. شما می‌توانید آناناس های تازه را با بهترین کیفیت از شعبات فروشگاه فامیلی تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری