روش های خانگی برای درمان سرفه

سلامتی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همه ما بارها به سرفه کردن دچار شده ایم. زمانی که فرد سرفه می‌کند، بدن وی از مواد محرک و عفونت پاک خواهد شد. در واقع این عارضه برای هر فردی رخ داده و موضوع غیرعادی نیست. اما باید بدانید که در صورت تداوم سرفه، باید به دنبال علت و راه حل آن باشید. حال اگر به هر دلیل دچار سرفه های مداوم شدید، می‌توانید با مصرف نوشیدنی و مواد غذایی خانگی آن را کاهش داده و یا حتی درمان کنید. در این مطلب به معرفی برخی از مواد و روش های موثر در درمان سرفه می‌پردازیم. با هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: میوه های مفید برای درمان سرماخوردگی را بشناسید

روش های درمان سرفه

ترکیب چای عسل

طبق تحقیقات انجام شده، عسل در تسکین سرفه بسیار موثر است. به این منظور 2 قاشق چای‌خوری عسل را در یک فنجان آب یا چای بسیار کمرنگ و ولرم یا دمنوش آویشن حل کرده و 1 تا 2 بار در روز بنوشید.

روش های درمان سرفه

مایعات مختلف

افرادی که سرفه می‌کنند و یا سرما خورده اند، باید بدن خود را هیدراته نگه داشته و آب کافی بنوشند. صرفا به نوشیدن آب بسنده نکرده و از نوشیدنی های دیگر نیز مصرف کنید.

بخار

اگر درگیر سرفه های خلط دار شده اید، از بخار استفاده کنید. به این منظور حمام را از بخار پر کرده و دوش آب داغ بگیرید. چند دقیقه ای در این بخار بمانید تا شدت علائم شما کاهش یابد. پس از حمام نیز یک لیوان آب ولرم بنوشید تا کم آبی بدن جبران شود.

روش دیگر، درست کردن یک کاسه بخور است. برای انجام این کار یک کاسه بزرگ را با آب داغ پر کنید. پس از آن نیز از اسانس های روغنی مانند اکالیپتوس یا رزماری استفاده کنید تا گرفتگی ها را از بین ببرد.

غرغره آب نمک

یکی از موثرترین روش های درمان گلودرد، غرغره آب نمک است. آب نمک مخاط پشت گلو را کاهش داده و موجب کاهش سرفه می‌شود.

به این منظور، نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید. سپس آن را غرغره کرده و چند ثانیه در انتهای گلو نگه دارید. بعد از آن، آب نمک را بیرون بریزید. روزی چند بار این روش را انجام دهید تا به نتیجه برسد.

روش های درمان سرفه

دمنوش آویشن

یکی از موثرترین داروهای گیاهی در درمان سرفه، مصرف دمنوش آویشن است. در روز سه بار این دمنوش را دم کرده و با نبات یا عسل نوش جان کنید.

زنجبیل

خواص ضدالتهابی زنجبیل، سرفه‌های خشک و سرفه‌های ناشی از آسم را تسکین می‌دهد. با افزودن 20 تا 40 گرم زنجبیل تازه به یک فنجان آب داغ، دم‌نوشی تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش درست کنید. قبل از نوشیدن، اجازه دهید زنجبیل چند دقیقه در آب داغ خیس بخورد و دم بکشد

سخن پایانی

در فصل های پاییز و زمستان، افراد زیادی درگیر سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. اگر شدت آن افزایش نیابد، می‌توانید با مصرف دمنوش ها و مایعات مختلف، این بیماری را درمان کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری