راهکارهایی برای کاهش میل به شیرینی جات

سلامتی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

میل به شیرینی جات در برخی افراد بسیار زیاد بوده و همین امر می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها به بار آورد. به این منظور اگر شما نیز به دنبال راهی برای کاهش میل به شیرینی جات هستید، نوشیدن آب کافی، افزایش مصرف پروتئین، جایگزینی مواد غذایی سالم، داشتن برنامه غذایی درست و دوری از شیرینی جات را فراموش نکنید.

علاقه به شیرینی جات در بیشتر افراد دیده می‌شود. در واقع این افراد، بدون خوردن شیرینی، در زندگی خود احساس خلا کرده و حتی آن را بعنوان یک مسکن می‌دانند. بعبارتی قند موجود در شیرینی ها، مانند یک داروی آرامبخش، روی هورمون های احساس خوب مغز تاثیر می‌گذارد. اما این نکته را فراموش نکنید که مصرف بیش از حد شیرینی، روی سلامت مغز و بدن انسان مشکل ایجاد خواهد کرد. اما چه باید کرد؟ چگونه باید میل به شیرینی را در خود کاهش دهیم؟ برای پاسخ به این سوالات، این مقاله از بلاگ هایپر را تا انتها خوانده و به پاسخ این سوال ها برسید.

بیشتر بدانید: با این روش های ساده، شوری غذا را از بین ببرید

راه های کاهش میل به شیرینی

راه های کاهش میل به شیرینی

نوشیدن آب

گاهی ممکن است تشنگی را با گرسنگی و میل به شیرینی اشتباه بگیرید. در واقع اگر بصورت اتفاقی به نوع خاصی از غذا یا شیرینی، میل پیدا کردید، ابتدا یک لیوان آب نوشیده و چند دقیقه صبر کنید. اگر پس از چند دقیقه، گرسنگی شما برطرف شد، یعنی بدن شما فقط به مقداری آب نیاز داشته است. طبق تحقیقات انجام شده نیز ثابت شده که با نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی، می‌توان اشتها را تا حدودی کم کرد.

افزایش مصرف پروتئین

افزایش مصرف پروتئین، تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و ایجاد حس سیری در انسان دارد. در نتیجه مصرف پروتئین را حتما در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید. بعنوان مثال طبق تحقیقات انجام شده روی یک نوجوانی که از چاقی رنج می‌برد، زمانی که صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کند، به میزان چشمگیری از خوردن غذاهای ناسالم و مصرف بیش از حد شیرینی جات امتناع خواهد کرد.

افزایش مصرف پروتئین

حواس خود را پرت کنید

در هر زمان که میل به شیرینی جات پیدا کردید، سعی کنید که حواس خود را پرت موضوعات دیگر کرده و یا با خوردن مواد خوراکی مفید خود را سیر کنید. حتی می‌توانید کارهایی برای فاصله گرفتن از این فکر نیز انجام دهید، بعنوان مثال دوش بگیرید و یا به پیاده روی بروید.

نوشتن برنامه غذایی

در صورت امکان، برنامه غذایی هفته های آتی خود را بنویسید. بعبارتی اگر از قبل بدانید که چه غذایی باید بخورید، از موارد ناگهانی و نامعلوم دوری خواهید کرد.

دوری از استرس

طبق بررسی های انجام شده، افرادی که تحت استرس هستند، بویژه خانم ها، به میزان قابل ملاحظه ای کالری بیشتری دریافت کرده و میل به شیرینی جات در آنها افزایش می‌یابد. در واقع استرس موجب افزایش هورمون کورتیزول در جریان خون شده و نتیجه آن برابر با چاقی در ناحیه شکم و پهلو است.

خوردن وعده‌های غذایی کامل

خوردن وعده‌های غذایی کامل

داشتن وعده های غذایی مقوی، برای تامین نیازهای بدن، امری ضروری است. در واقع اگر وعده های غذایی شما، سرشار از مواد مغذی باشد، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. در ضمن اگر بین وعده ها، احساس گرسنگی کردید، از میان وعده های سالم مانند سبزیجات، میوه و دانه ها استفاده کنید.

از گرسنگی بیش از حد دور بمانید

یکی از راه های کاهش میل به شیرینی، جلوگیری از گرسنگی های طولانی مدت است. با داشتن میان وعده های سالم، می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

چه موادی جایگزین قند و شیرینی است؟

بطور کلی، حذف یا کنار گذاشتن شیرینی جات از برنامه غذایی، برای افرادی که عاشق شیرینی هستند، کار بسیار سختی است. به این منظور می‌توانید چند جایگزین برای آنها پیدا کنید. نمونه هایی از آن شامل خرما، عسل، توت خشک و کشمش می‌باشد.

خوردن بیش از حد شیرینی

سخن پایانی درباره کاهش میل به شیرنی جات

مصرف شیرینی جات در صورتی که اعتدال رعایت نشود، مشکلات بسیار زیادی برای انسان ایجاد خواهد کرد. نمونه آن چاقی و اضافه وزن بیش از حد، ابتلا به قند، دیابت و … می‌باشد. پس برای سلامتی خود، از مصرف بیش از حد هر چیزی خودداری کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری