برای تقویت مو از این ماسک ها استفاده کنید

سلامتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر به دنبال ماسک های خانگی برای تقویت مو هستید، میتوانید از ماسک های روغن نارگیل و عسل، روغن نارگیل و دارچین، تخم مرغ با لیمو، شکر قهوه ای با روغن زیتون، موز، عسل و ماست، تخم مرغ و شیر و سرکه سیب و ماست استفاده کنید.

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی هر شخصی، موهای وی است. داشتن موهای پرپشت، سالم و درخشان، یکی از خواسته های هر فردی می‌باشد. اما در صورتی که از موی خود مراقبت نکرده و به دنبال راه های تقویت آن نباشید، باید فکر داشتن موهای سالم و جذاب را از سر خود بیرون کنید. یکی از راه های تقویت مو، استفاده از ماسک های مختلف است که باید بطور مداوم استفاده شود تا نتیجه دهد. در این مطلب به معرفی تعدادی از آنها و طرز تهیه و استفاده از آن می‌پردازیم. با هایپر همراه باشید.

بیشتر بدانید: این ترفندهای ساده به سفید شدن دندان کمک می‌کند

ماسک های موثر در رشد مو

ماسک روغن نارگیل و عسل

اگر به دنبال یک ماسک ترمیمی برای مو هستید، ماسک روغن نارگیل و عسل را امتحان کنید. به این منظور، 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده و پس از مخلوط شدن، آن را در تابه ای بریزید تا گرم شود. سپس این ترکیب را به موهای خود زده و پس از 10 تا 15 دقیقه موهای خود را بشویید.

ماسک روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل و دارچین

یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با قاشق چای خوری دارچین در کاسه ای ریخته و ترکیب کنید. موهای خود را به چند دسته تقسیم کرده و ماسک تهیه شده را به قسمت پایینی موها بزنید. پس از آن موها را جمع کرده و یک کلاه یا پلاستیک روی سر خود بگذارید. پس از 30 تا 45 دقیقه، موها را آبکشی کرده و سپس با شامپوی خود بشویید. این ماسک تاثیر بسزایی در رشد مو و از بین بردن موخوره دارد.

تخم مرغ با لیمو

تخم مرغ را شکسته و سفیده آن را جدا کنید. سپس آن را با آب نصف یک لیمو هم زده و آن را از بالا تا پایین به موهای مرطوب خود بزنید. سر خود را با کلاه حمام پوشانده و پس از 30 الی 45 دقیقه با شامپو و نرم کننده بشویید. این ماسک مو برای افرادی که موهای چربی دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

شکر قهوه ای با روغن زیتون

2 قاشق چای خوری شکر قهوه ای را با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده و به کل موهای خود بزنید. پس از 10 تا 15 دقیقه، مو را آبکشی کرده تا با مویی نرم و براق مواجه شوید. این ماسک مو گزینه ای مناسب برای موهای خشک است.

موز، عسل و ماست 

1 برش از موز را با 2 قاشق چایخوری ماست و 2 قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و آن را به موهای خود بزنید. سپس موها را با کلاه حمام جمع کرده و پس از 30 تا 40 دقیقه بشویید. اگر موهای وز دارید، از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موی موز، عسل و ماست 

تخم مرغ و شیر

برای تهیه این ماسک 1 عدد تخم مرغ را با 1 فنجان شیر، 2 قاشق چای خوری آب لیمو و 3 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. تمامی این مواد را به پوست سر خود زده و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. این ماسک در تقویت، افزایش رشد و براق شدن مو تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سرکه سیب و ماست

1 فنجان ماست را با 1 قاشق چای خوری سرکه سیب و 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. از ریشه تا نوک مو را به این مواد آغشته کرده و یک کلاه حمام بپوشید. پس از 15 دقیقه موها را آبکشی کنید.

این ماسک در رفع شکستگی ها و تقویت مو نقش زیادی دارد.

روغن کرچک

برای تهیه این ماسک، 2 قاشق چایخوری روغن کرچک را به موهای خود زده و پس از نیم ساعت آن را آبکشی کنید. سپس با شامپو بشویید. این ماسک برای افزایش رشد، پیشگیری از وزی و سفید شدن مو نقش دارد.

روغن کرچک

چای سبز

یک عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق چای خوری چای سبز ترکیب کنید. مخلوط کردن را تا زمانی که به یک ترکیب خمیری برسید، ادامه دهید. سپس با استفاده از یک شانه، این مخلوط را به پوست سر خود زده و پس از 10 الی 15 دقیقه آن را بشویید.

این ماسک ریزش موی شما را کاهش خواهد داد.

عسل و گلاب

1 قاشق چای خوری عسل را با 1 قاشق چای خوری گلاب ترکیب کرده و از ریشه تا نوک مو را به آن آغشته کنید. پس از 30 دقیقه، آبکشی کنید. این ماسک، مو را نرم و مرطوب کرده و رشد آن را افزایش خواهد داد.

کلام آخر

ماسک های مو انواع مختلفی داشته و به همین تعداد محدود نمی‌شود. ما در این مطلب فقط برخی از محبوب ترین آنها را برای شما نام بردیم. البته که امروزه انواع ماسک های آماده نیز در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط

جدیدترین اخبار فامیلی

جدیدترین مطالب سبک زندگی

جدیدترین مطالب صنعت خرده‌فروشی

جدیدترین مطالب آشپزی

جدیدترین مطالب آموزشی سلامتی

جدیدترین مطالب توسعه فردی

جدیدترین داتستنی های جالب

جدیدترین مطالب سفر و گردشگری